სოციალური პროექტი
ხელმძღვანელი პედაგოგი: მაკა ირემაშვილი
სკოლა: სსიპ.მცხეთის მუნიციპალიტეტის,ძველი ქანდის საჯარო სკოლა
პროექტის სახელწოდება : ,,ბავშვთა უფლებები'
პროექტის შინაარსი და აქტუალურობა:
ბავშვის უფლებების შესახებ მსჯელობა დღეს უკვე აღარ
წარმოადგენს იშვიათობას. მედიაში, საგანმანათლებლო დაწესებულებებსა თუ ინტერნეტსივრცეში ბავშვებთან დაკავშირებული
საკითხების განხილვა ხშირად (ერთ-ერთი პერსპექტივიდან მაინც) სწორედ მათი უფლებების კონტექსტში
ხდება. თუმცა ამ
უფლებათა შესახებ წარმოდგენები ხშირად ზედაპირულია და არ ეფუძნება
უფლებების მატარებელ სუბიექტად ბავშვის წარმოდგენას.
მის ნათელი
მაგალითია შემთხვევა, როდესაც
მასწავლებელს მიაჩნია, რომ
ბავშვის უფლებები „ზედმეტ თავისუფლებას“ ანიჭებს
ბავშვებს, ხელს უშლის
მასწავლებელს „ეფექტური“ აღზრდისა
და დისციპლინირების პროცესში (მაგ., სხვადასხვა ფორმით ძალადობა ბავშვზე სასურველი ქცევის მიღწევის მიზნით). ასეთ
დროს საქმე გვაქვს, ერთი
მხრივ, ბავშვის დაკნინებასა
და ობიექტივაციასთან („ბავშვის განცდები
აწმყოში უმნიშვნელოა, რადგან
ის ჯერ არ არის „ჩამოყალიბებული“ ადამიანი“), მეორე
მხრივ კი პროფესიული ცოდნის
ნაკლებობასთან, ვინაიდან ზემოაღნიშნული დამოკიდებულება ერთმნიშვნელოვნად ეწინააღმდეგება მეცნიერული მტკიცებულებებით გამყარებულ ცოდნას, რომ
ბავშვის მიმართ განხორციელებული ნებისმიერი სახის ძალადობა გრძელვადიან და ხშირად შეუქცევად
უარყოფით ზეგავლენას ახდენს მის განვითარებაზე, სწავლის
უნარზე, ფიზიკურ და
ფსიქიკურ ჯანმრთელობაზე.
საფეხური/კლასი : VIII კლასის მოსწავლეები
საბაზო
პროექტის განხორციელების დრო
2019 წლის 15 ნოემბრიდან
პროექტის სასწავლო მიზნები
პროექტის მიზანი - ბავშვთა უფლებები გაცნობა სასკოლო ცხოვრების გამრავალფეროვნება, შემოქმედებითი უნარის
განვითარება. , თანამშრომლობითი კულტურის ამაღლება. მშობელთა
ჩართულობის გაზრდა სასკოლო ცხოვრებაში.
სწორი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება ბავშვთა უფლებებზე .
მოსალოდნელი შედეგები :მოსწავლეებში ჩამოყალიბდება სწორი დამოკიდებულება ბავშვთა უფლებებზე, გაიზრდება
მოსწავლეთა მოტივაცია და მშობელთა ჩართულობა
სასკოლო ცხოვრებაში, სასკოლო ცხოვრება
გახდება მრავალფეროვანი და საინტერესო, უკეთესობისკენ
შეიცვლება დამოკიდებულება სკოლასა და მშობელს შორის, მოსწავლეებსა და პედაგოგებს შორის. მოსწავლეებს განუვითარდებათ თნამშრომლობითი ,ურთიერთპატივისცემიმს უნარ-ჩვევები.
პროექტის განხორციელების რისკეი :
მშობლების ნაკლები
მხარდაჭერა ორგანიზაციულ საკითხებში, მონაწილეების .
რისკების თავიდან აცილების მშობლებთან
შეხვედრა მოსწავლეების ფორმებთან დაკავშირებით და მათი აზრისა
და შესაძლებლობების გათვალისწინება;
აქტივობები:
1.
სკოლის
დირექციასთან
შეხვედრა
და
მათი დაინტერესება პროექტით , დისკუსია თემაზე ,,ბავშვთა უფლებები "
2.
პროექტის
იდეის
განხილვა ,პასუხისმგებელი და დაინტერესებული პირების გამოკვეთა გუნდების შექმნა,მშობლებთან შეხვედრა და მათი აქტიური ჩართვა შემომედებით პროცესში .
3.
მოსწავლთა
ინიციატივით
აქტივობების
მიმატება ,საერთაშორისო პროექტის აქტივობებისათვის
4.
20
ნოემბრის ღონისძიებაში მონაწილეობა
5.
მსჯელობა :,,უფლაება''/,,მოვალეობა''ცნებების გაგებისათვის
6.
მციერ
გამოკითხვა
სკოლაში : ა) იცნობთ თუ არა ბავშვთა უფლებათა კონვენციას?
7.
გამოკითხვის
შედეგების
ანალიზი
და
წარდგენა
კლასში
8.
ინფორმაციის
მოძიება
ბავშვთ
კონვენციაზე
და
მოკლე
ამონაიდების
წარდგენა- განხილვა სკოლაში.
9.
საინფორმაციო
პოსტერების შექმნა და სკოლასი თვალსაჩინო ადგილას გამოფენა
10. პროექტის შედეგების პრეზენტაცია
საპროექტო აქტივობები
|
ვადა
|
შედეგი
|
საჭირო რესურსი
|
პასუხისმგებელი პირი
|
სკოლის დირექციასთან შეხვედრა და მათი დაინტერესება პროექტით , დისკუსია თემაზე ,,ბავშვთა უფლებები "
|
15.11
|
შედგა შეხვედრა დირექციასთან,პროექტი მოწონებულ იქნა
|
მოსწავლეები
საკლასო ოთახი
სკოლის დირექცია
|
ხელმძღვანელი პედაგოგი
მაკა
ირემაშვილი
|
პროექტის იდეის განხილვა ,პასუხისმგებელი და დაინტერესებული პირების გამოკვეთა გუნდების შექმნა
|
18.11
|
მოსწავლეეები გაეცვნენ პროექტის იდეას
|
მოსწავლეები, საკლასო ოთახი, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ხელმძღვანელი პედაგოგი
მაკა ირემაშვილი
|
20 ნოემბრის ღონისძიებაში მონაწილეობის მიღება
|
20.11
|
შეირჩა მოსწავლეთა ჯგუფი რომელიც მოამზადებს პოსტერებს,ნახატებს
ბავშვის უფლებების დაცვის მიზნით შექმნიან სლოგანებს სხვადასხვა მოწოდებით.
|
მოსწავლეები
|
პედაგოგი,
მოსწავლეები
|
მსჯელობა :,,უფლაება''/,,მოვალეობა''ცნებების გაგებისათვის
|
21.11
|
ინფორმირებულობა, დისკუსიის უნარ-ჩვევების
გამომუშავება
|
მოსწავლეები
|
პედაგოგი
მოსწავლეები
|
მცირე გამოკითხვა სკოლაში : ა) იცნობთ თუ არა ბავშვთა უფლებათა კონვენციას?
|
22.11
|
პრობლემის კვლევა
|
მასწავლებელი,მოსწავლეები, კვლევის კითხვარი
|
პედაგოგი მოსწავლეები
|
გამოკითხვის შედეგების ანალიზი და წარდგენა
კლასში
|
25.11
|
კვლევის ანალიზი
|
მოსწავლეები,მასწავლებელი,საკლასო ოთახი
|
პედაგოგი
მოსწავლეები
|
ინფორმაციის მოძიება ბავშვთ კონვენციაზე და მოკლე ამონაიდების წარდგენა- განხილვა სკოლაში
|
26.11
|
კვლევა ძიბის უნარჩვევების შეძენა,მოსწავლეთა ინფორმირებულობა
|
მასწავლებელი, მოსწავლეები, კომპიუტერი, პროექტორი, საკალსო ოთახი
|
პედაგოგი
|
საინფორმაციო ბროშურების შექმნა და გავრცელება სკოლის საზოგადოებაში და თემში
|
27.11
|
სკოლისა და თემის ცნობიერების ამაღლება
|
მოსწავლეები, მასწავლებელი
|
ხელმძღვანელი პედაგოგი
|
პროექტის პრეზენტაცია
|
28.11
|
მიზნების და ამოცანების შედეგების გაზიარება
|
მოსწავლეები, მშობლები, პედაგოგები
|
ხელმძღვანელი პედაგოგი
|
რეფლექსია
პროექტი წარიმართა გეგმის მიხედვით, ყველა აქტივობა მიმართული იყო მიზნის მისაღწევად, აქტივობების დამატება და მოდიფიცირება არ დამჭირვებია, მაგრამ ზოგიერთი მოსწავლის ავადმყოფობის გამო მოხდა ჩანაცვლება სხვა მოსწავლით,რომლის შერჩევა არ იყო ადვილი. მსგავსი პროექტების განხორციელებისას გავითვალისწინებ მსგავს რისკფაქტორებს.
ყველაზე წარმატებული კომპონენტი იყო ურთიერთობა ჩემსა და მოსწავლეებს შორის
ამ პროექტის განხორციელების შედეგად მოხდა სასკოლო თემის ყველა რგოლს შორის კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების განმტკიცება და მზაობა შემდგომი თანამშრომლობისათვის. მივიღეთ დაინტერესებული მშობელი, მოტივირებული მოსწავლეები. მოსწავლეებს განუვითარდათ თნამშრომლობითი უნარები, გამოუმუშავდათ თავიანთი უფლებებისა და
მოვალეობების აღქმის უნარი, ჩამოუყალიბდათ პრაქტიკული ჩვევები ,რომლებიც მათი შემოქმედებითი უნარების გახსანას და ამოქმედებას ემსახურება.
2019 წელი 28 ნოემბერი
სოციალური პროექტი
ხელმძღვანელი პედაგოგი: მაკა ირემაშვილი
სკოლა: სსიპ.მცხეთის მუნიციპალიტეტის,ძველი ქანდის საჯარო სკოლა
პროექტის სახელწოდება: ,,თანაბარი უფლებები’’
პროექტის მიზნები და მოსალოდნელი შედეგები:
პროექტის მიზანია ცნობიერების ამაღლება მოსწავლეებში ინკლუზიური განათლების არსის და მიდგომების შესახებ. მიღებული ცოდნით აღმოიფხვრას სასკოლო სივცეში
დისკრიმინაციული გამოვლინების ფაქტები და ჩამოყალიბდეს პოზიტიური
, თანასწორუფლებიანი გარემო.
პროექტი მისცემს მოსწავლეებს
,მშობლებს,თემს შესაძლებლობას გაიაზრონ
პრობლემის არსი,გაეცნონ კონკრეტული სიტუაციებს ,ყურადღებით შეაფასონ დისკრიმინაციის
უარყოფითი მხარეები და პრიორიტეტებად დაისახონ მოზარდის პიროვნული განვითარება.
პროექტის მნიშვნელობა :
პროექტი მნიშვნელოვანია
,რადგანაც მოსწავლეები, რომლებიც არინა განსხვავებული შესაძლებლობებით
მქონე მოსწავლეები
ხშირად განიცდიან
დისკრიმინაციას და საკუთარი უფლებეის შელახვას.
ინკლუზიური განათლება გამორიცხავს ბავშვების ნებისმიერ ფორმის დისკრიმინაციას.
გამოცდილება გვიჩვენებს,
რომ ნებისმიერი გავრცელებული საგანმანათლებლო სისტემის შემთხვევაში,
ბავშვების გარკვეული ნაწილიგარიყულია საზოგადოებისგან და
რჩება სასწავლო პროცესის მიღმა,
ვინაიდან სისტემა არ არის მზად საჭიროების შემთხვევაში ინდივიდუალურად მიუდგეს განსხვავებული შესაძლებლობის მქონე ბავშვებს.
პროექტი მნიშვნელოვანია
,რადგანაც
რეალურ
ცხოვრებაში
მათ
გაიაზრონ და თავი იგრძნონ
საზოგადოების სრულუფლებიან წევრებად.
პროექტი ჩვენს მოსწავლეებს შესძენს ცოდნას,
დამოკიდებულებას
და გამოუმუშავებს
მაღალ სააზროვნო უნარებს. შედეგად ბავშვები და თემის ახალგაზრდები შეძლებენ წარმოაჩინონ და ფორმულირება გაუკეთონ საკუთარ ინტერესებს, დამოუკიდებულებას და აქტიურად იქონიონ გავლენა შექმნილ გარემო ვითარებაზე.
პროექტის აღწერა და განხორციელება :
1.თემატური სამუშაო ჯგუფების შექმნა; პრობლემის შესწავლა და კვლევითი დავალებები
(თემატური პრეზენტაციები)
2.ფილმის ჩვენება
-განხილვა
3.კონფერენცია,, გამიგე,მიმიღე,შემიყვარე;
4.საუბარი სპეც.პედაგოგებთან აღნიშნულ საკითხებზე
5.ნახატების გამოფენა
6.ვიზუალური მასალის მომზადება ( ბუკლეტების ,,გამიცანი“
) და გავრცელება თემში;
7.განხორციელებული პროექტის პრზენტაცია
მოსალოდნელი შედეგილი:
მეტი ინფორმირებულობა ცნობიერების ამაღლება;პრობლემის არსის ადეკვატური შეფასება-გააზრება; პრევენციული მექანიზმების შესახებ ინფორმირებულობა;
პროექტის ბენეფიციარები:
სკოლის მოსწავლეები( 15 მოსწავლე),მშობლები,მასწავლებლები, მოსწავლეები ,თემი.
პროექტის რისკები:
პროექტის განხორციელებისას
დროს შესაძლებელია შეიქმნას
ქაოსური მდგომარეობა.
სამიზნე ჯგუფი:
მე-7 კლასის მოსწავლეები
პროექტის რესურსები:
პროექტორი,კომპიუტერი,აუდიო მოწყობილება,ფლივჩარტები,საღებავები,,მუყაოს ყუთები,
ინტერნეტი,პრინტერია,
ადამიანური რესურსები
და
სხვა
.
პროექტის მონიტორინგი
საპროექტო
აქტივობები
|
ვადა
|
მოსალოდნელი
შედეგი
|
საჭირო
რესურსი
|
პასუხისმგებელი
პირი
|
თემატური სამუშაო ჯგუფების შექმნა; პრობლემის შესწავლა და კვლევითი დავალებები (თემატური პრეზენტაციები)
|
07.11
|
მოსწავლეები
ოთახი შეხედრისთვის
საკანცელარიო
მასალა
|
პედაგოგი
|
|
.ფილმის
ჩვენება
-განხილვა
|
08.11
|
ოთახი
შეხვედრისთვის მოსწავლეები, პედაგოგი, კომპიუტერი, პროექტორი, დაფა
|
პედაგოგი
მოსწავლეები
|
|
.კონფერენცია,, გამიგე,მიმიღე,შემიყვარე;
|
11.11
|
ოთახი შეხვედრისთვის მოსწავლეები
კომპიუტერი,
პროექტორი, დაფა
|
პედაგოგი
მოსწავლეები
|
|
საუბარი
სპეც.პედაგოგებთან
აღნიშნულ
საკითხებზე
|
12.11
|
ოთახი
შეხვედრისთვის,
მოსწავლეები,
სპეცპედაგოგი
|
პედაგოგები
მოსწავლეები
|
|
ნახატების გამოფენა
|
13.11
|
მოსწავლეების
მიერ შექმნილი ნახატები
|
პედაგოგები
მოსწავლეები
|
|
ვიზუალური მასალის
მომზადება ( ბუკლეტების ) და
გავრცელება
თემში;
|
14.11
|
შედეგების ურთიერთგაზიარება და წარმოჩენა
|
თაბახის
ფურცლები,
ფანქრები,
|
პედაგოგი
მოსწავლეები
|
პროექტის პრეზენტაცია
|
ოთახი,
კომპიუტერი, პროექტორი, მოსწავლეები, მასწვლებლები,
FowerPoint-ში
აწყოფილი პრეზენტაცია
|
1. მოსწავლეთა თვითშეფასება
სახელი, გვარი -
რა მოლოდინებით დავიწყე პროექტზე მუშაობა?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რამდენად მივაღწიეთ პროექტის მიზანს?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
როგორ განვითარდა ჯგუფში თანამშრომლობა? ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რა იყო შემოთავაზებული გაკვეთილისაგან განსხვავებული?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რა ვისწავლე?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რას გავითვალისწინებ შემდეგ პროექტზე მუშაობის პროცესში?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
სოციალური პროექტი ,,არ გვინდა ძალადობა"
თარიღი
სოციალური პროექტის გეგმა
'' არ გვინდა ძალადობა.''
პროექტის ხელმძღვანელი: მაკა ირემაშვილი
კლასი- მე-8 კლასი
სკოლა: სსიპ მცხეთის მუნიციპალიტეტის, ძველი ქანდის საჯარო სკოლა
თემის დასახელება- ''არ გვინდა ძლადობა''
განხორციელების დრო- ერთი კვირა
პრობლემა-პროექტის აქტუალურობა .
.--- მოზარდთა
სოციალიზაციის
პროცესი
უფრო
ადრე
იწყება
დღეს
ვიდრე
იყო
წინა
თაობაში.ბულინგი მოზარდებს შორის ძალადობაა. ბავშთა საზოგადოებაში ძალადობის მსხვერპლი შეიძლება გახდეეს ნებისმიერი მოზარდი. მოსწავლეები მეტ ნაკლებად ფლობენ ინფორმაციას ბულინგის შესახებ ამიტომ შესაძლებელია ვერცკი ხვდებოდნენ,რომ მათი ქმედებები ბულერის ქმედბების ანალოგიური იყოს,ამავე დროს მათხშირ შემთხვევაში არ იციან როგორ დაიცვან თავი ძალადობისაგან, რა ღონისძიებები უნდა მიირონ ძალადობის თავიდან ასაცილებლად.
მიზანი
---მოსწავლეთა
მიერ
ბულინგის
შესახებ
ცნობიერების
ამაღლება
და თნატოლებისათვის გაზიარება
პროექტის მდგრადობა--პროექტი მდგრადია რადგან იგი არსებობას გააგრძელებს დამთავრების შემდეგაც.კლასის ხელმძღვანელი,ხომ მოსწავლეებს უნდა უვითარებდეს ლიბერალურ და დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას და ეხმარებოდეს მათ ოჯახის საზოგადოების გაცნობიერებაში,ამიტომ პროექტის შემდგომ პერიოდში მოხდება პროექტის თემაზე სამოშაო შეხვედრები ჯგუფური დისკუსიები მოხდება ფილმების ჩვენება და მათი ანალიზი ვფიქრობ ამით ხელი შეეწყობა ინფორმირებული საზოგადოების ჩამოყალიბებას,ყველა სიახლე განთავსდება პროექტის ბლოგზე
თემის შინაარსი --სოციალური პროექტის განხორციელების პროცესში ვიყენებთ კლასისთვის სოციალურ ქსელსი დახურულ ჯგუფს მოსწავლეებთან სკოლის გარეთ ურთიერთობისთვის,პროექტის პირვენლ ეტაპზე ვაწყობთ ფილმის ერთობლივად ჩვენებას ბულინგის თემაზე. პროექტზე მუშაობის პროცესში მოსწავლეებს განაწილებული აქვთ ბულინგის ოთხი მიმართულება.
1. ფარული ბულინგი
2. ვერბალური ბულინგი
3. კიბერბულინგი
4.ფიზიკური ბულინგი
მოსწავლეები
მოიძიებენ
ინფორმაციას
ალაგებენ
შინაარსობრივად,ატარებენ ქუჩის გამოკითხვას ახდენენ მოგროვილი მასალის თავმოყრას პროგრამაში POVER
POINTI.ამზადებენ
ბუკლეტებს,ბოლოს აწყობენ დასრულებული პროექტის პრეზენტაციას.
პროექტის განხორციელების რისკები და ხარვეზები
პრექტის
გამიკითხვის
ხელის
შემშლელი
ფაქტორები
შეიძლება
იყოს;
შეიძლება ინტერვიუზე არ დათნხმდეს რეპოდენტი
ღონისძიებები და დაგეგმილი საქმიანობები.
• ჯგუფების შექმნა და საქმიანობების გადანაწილება-.
• ფილმის ჩვენება ერთობლივად -- რომი
• ბულინგის თემაზე ჩტაებული საინფორმაციო შეხვედრა
• სკოლის საზოგადოებისა გამოკითხვის
ჩატარება
• პრეზენტაციების მომზადება
• ბუკლეტის მომზადებაზე მუშაობა
• პროექტის პრეზენტაციის მოწყობა და ბუკლეტების დარიგება
პროექტის
პირველ
ეტაპზე
მოვაწყეთ
ფილმების
ჩვენება
>ფილმები
ბულინგზე
1-https://www.youtube.com/watch?v=jo-9oh3GizM&t=66s
2-https://www.youtube.com/watch?v=m92-n91chaM
3-https://www.youtube.com/watch?v=Ih1DhSuFbCE
4-https://www.youtube.com/watch?v=Ih1DhSuFbCE
5-https://www.youtube.com/watch?v=Ih1DhSuFbCE
6-https://www.youtube.com/watch?v=QdyCQnrrfbGE
#
|
მონიტორინგის ინდიკატორი
|
დრო
|
|
1
|
ჯგუფების შექმნა და საქმიანობების გადანაწილება-.
|
წარმატებით შეიქმნა
ჯგუფი. როლები მორგებულია სწორად.
|
29.10
|
2
|
ფილმის ჩვენება ერთობლივად -- რომი
|
მოსწავლეების ინტერესის აღძვრა,
ემოციების გააქტიურება, მოტივაციის შენარჩუნება.
|
30.10
|
3
|
ბულინგის თემაზე ჩტაებული საინფორმაციო შეხვედრა
|
მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლების
მიზნით საინფომაციო შეხვედრა თემაზე: რა არის ბულინგი
|
31.10
|
4
|
სკოლის საზოგადოებისა გამოკითხვის ჩატარება
|
პრობლემის კვლევა
|
01.11
|
5
|
პრეზენტაციების მომზადება
|
კვლევის ანალიზი
|
04.11
|
6
|
ბუკლეტის მომზადებაზე მუშაობა
|
საინფორმაციო ბარათების ტექსტზე
მუშაობა
|
05.11
|
7
|
პროექტის პრეზენტაციის მოწყობა და ბუკლეტების დარიგება
|
პროექტის განხორციელების შედეგების გაცნობა სკოლის საზოგადოებისათვის.
ცნობიერებისასამაღლებელი ფლაიერების
გავრცელება
|
06.11
|
პროექტის განხორციელების დრო:29.10 2019 დან; ო6.11.2019
-მდე.
1. მოსწავლეთა თვითშეფასება
სახელი, გვარი -
რა მოლოდინებით დავიწყე პროექტზე მუშაობა? --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რამდენად მივაღწიეთ პროექტის მიზანს?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
როგორ განვითარდა ჯგუფში თანამშრომლობა?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რა იყო შემოთავაზებული გაკვეთილისაგან განსხვავებული?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რა ვისწავლე?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რას გავითვალისწინებ შემდეგ პროექტზე მუშაობის პროცესში?----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რეფლექსია-
პროექტის
მსვლელობისას
მოვახდენ
დაკვირვებას
მოსწავლეთა
ჯგუფების
მუშაობაზე,თითოეული მოსწავლის როლსა და მიღწეულ შედეგზე რათა მონიტორისგი გაუწიო სამუშაო მსვლელობას საჭირო დროს მივცე უკუ კავშირი. პროექტის დასასრულს მოხდება შეფასება.პროექტის შეფასება რუბრიკები რომელსაც ექნება განმავითარებელი ხასიათი,შეფასდება თიტოეული მოსწავლის ჩართულობა და მოხდებას ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასების კითხვარის გამოყენება,რომელიც მოსწავლეს დაეხმარება შეძლონ შეაფასონ თავიანტი როლი პროექტზე მუშაობის განმავლობაში.დადებითი დაუარყოფითი მხარების გამოვლენა კი მე როგორც პროექტის ხელმძღვანელს დამეხმარება მომავალში მუშაობის გაუმჯობესებაში.
სოციალური პროექტის გეგმა
პროექტის
სახელწოდება ,,ერთობა”
პროექტის შინაარსი და აქტუალურობა
თანატოლებთან
ურთიერთობა მნიშვნელოვანია მოზარდების პიროვნულ
და სოციალურგანვითარებაში; VII კლასში
ასაკის მატებასთან ერთად კლასში იმატა
კონფლიქტურმა სიტუაციებმა;
ჩემთვის ნათელი გახდა, რომ მოსწავლეებს აქვთ
დაბალი სოციალური უნარ-ჩვევები, ამიტომ ვერ ახერხებენ ააგონ და შეინარჩუნონ
პოზიტიური ურთიერთობები, არ იციან, როგორ იმეგობრონ ერთმანეთთან, რა მისაღები
ფორმით მიიპყრონ მასწავლებლის ყურადღება. როგორ მართონ თავიანთი ემოციები; კლასში
არსებულმა პრობლმებმა მიმიყვანა მოსწავლეებთან ერთად პროექტზე მუშაობის იდეამდე.
საფეხური VII
საბაზო|მეშვიდე
პროექტის განხორციელების
დრო
21.10.2019 - 28.10.2019
პროექტის სასწავლო
მიზნები
პროექტის
მიზანი დავეხმარო მოსწავლეებს
სოციალური უნარ-ჩვევების ამაღლებაში; მათ შორის უმთავრესის
- თანაკლასელებთან ურთიერთობების ჩამოყალიბებაში.
მოსალოდნელი შედეგები
მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ ინდივიდებთან და ჯგუფებთან
კომუნიკაცია,
თანამშრომლობა, იყვნენ შემწყნარებლები, იცოდნენ როგორ გამოიყენონ
საკუთარი და არ შეზღუდონ სხვისი უფლებები.
პროექტის განხორციელების რისკები:
შეიძლება არ მოვიდეს მშობელი ან
სტუმარი
რისკების თავიდან აცილების გზები:
პროექტის დაგეგმისას გავითვალისწინე
მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებლობები, ოჯახური მდგომარეობა, წინასწარ შევუთანხმდი მათ
მშობლებსა და მოსაწვევ სტუმარებს
აქტივობები:
·
პროექტის იდეის გაცნობა
·
ფსიქოლოგთან, მოსწავლეებისა და მათი მშობლების შეხვადრა,
საუბარი თემაზე: ,,გვიყვარდეს ერთმანეთი”
·
ინტერვიუ პირად საკითხებზე (ერთმანეთისგან)
·
სტუმრის მოწვევა (სკოლის სამოქალაქო
განათლების მასწავლებელი)
·
აქტივობების ამსახველი ფოტო-ალბომის
შექმნა
·
პროექტის პრეზენტაცია
პროექტის მონიტორინგი
საპროექტო აქტივობები
|
ვადა
|
მოსალოდნელი
შედეგი
|
საჭირო რესურსი
|
პასუხისმგებელი
პირი
|
მოსწავლეები გაეცნენ
პროექტის იდეას და ითანამშრომლეს მასწავლებელთან
შეადგინეს დაკვირებისა
და თვითშეფასების ცხრილი
|
21.10
|
მოსწავლეებში და მათ
მშობლებში ინტერესის გამოწვევა და გახალისება
|
მოსწავლეები ოთახი შეხედრისთვის
საკანცელარიო მასალა
|
პედაგოგი
|
ფსიქოლოგი შეხვდა მოსწავლეებს
და მათ მშობლებს და გაიმართა საუბარი თემაზე: ,,გვიყვარდეს ერთმანეთი”
|
22.10
|
მოსწავლეებს შორის სიყვარულის
გრძნობის გაღვივება თანამშრომლობა ჯგუფის ყვალა წევრთან
|
ოთახი შეხვედრისთვის
მოსწავლეები ფსიქოლოგი მშობლები
|
პედაგოგი მოსწავლეები
|
მოსწავლეებმა შეძლებისდაგვარად,
გულახდილად უპასუხეს ერთმანეთის (თანაკლასელთა) შეკითხვებს
|
23.10
|
გულახდილობისა და კეთილგანწყობის გრძნობის დაუფლება
|
ოთახი შეხვედრისთვის მოსწავლეები
|
პედაგოგი მოსწავლეები
|
გაიმართა მცირე დისკუსია
კითხვა-პასუხის რეჟიმში სამოქალაქო განათლების მასწავლებელსა და მოსწავლეებს და შორის, თემაზე: ,,თანატოლებს შორის ურთიერთობები”
|
24.10
|
თანატოლებს შორის ურთიერთობების ჩამოყალიბება მშობლების
ჩართულობა
|
ოთახი შეხვედრისთვის
მოსწავლეები მშობლები
|
პედაგოგები მოსწავლეები
|
შეიქმნა აქტივობების
ამსახველი ფოტო-ალბომი, რომელშიც აისახა პროექტზე მუშობის სიტუაციები
|
25.10
|
მოსწავლეთა სამახსოვრო ფოტოები
|
მოსწავლეები მშობლები
სალასო ოთახი საკანცელარიო მასალა ფოტოები- (მობილური
ტელეფონი)
ფერადი ფანქრები
|
პედაგოგები მოსწავლეები
|
მოეწყო პროექტის პრეზენტაცია
|
28.10
|
შედეგების ურთიერთგაზიარება და წარმოჩენა
|
საკლასო ოთახი მოსწავლეები
|
პედაგოგი
მოსწავლეები
|
1. მოსწავლეთა თვითშეფასება
სახელი,
გვარი -
რა
მოლოდინებით დავიწყე პროექტზე მუშაობა?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რამდენად
მივაღწიეთ პროექტის მიზანს?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
როგორ
განვითარდა ჯგუფში თანამშრომლობა?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რა
იყო შემოთავაზებული
გაკვეთილისაგან განსხვავებული?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რა
ვისწავლე?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რას
გავითვალისწინებ შემდეგ პროექტზე მუშაობის პროცესში?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
·
შედგა
თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფში:
·
იყვნენ
თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი
და რამ განაპირობა მოტივაცია:
·
აგრძელებდნენ
თუ არა მოსწავლეები მუშაობას
გაკვეთილების შემდეგ;
·
ჰქონდა
თუ არა მათ შეხვედრებს
პროექტის განხორციელებისას სისტემატიური და საქმიანი ხასიათი;
·
იყვნენ
თუ არა ჯგუფში პასიური
მოსწავლეები და რა იყო
მათი პასიურობის მიზეზი;
·
ჰქონდა
თუ არა მათ შეხვედრებს
პროექტის განხორციელებისას სისტემატური და საქმიანი ხასიათი;
რეფლექსია პროექტის განხორციელებაზე
სოციალური პროექტი „ერთობა“ წარმატებით განვახორციელე VII კლასში.
პროექტის მიზანი იყო:
თემისა და სკოლის საზოგადოების მოქალაქეობრივი შეგნების ამაღლება,ასევე დავეხმარო მოსწავლეებს სოციალური უნარ-ჩვევების ამაღლებაში; მათ შორის უმთავრესის - თანაკლასელებთან ურთიერთობების ჩამოყალიბებაში.
ჩემს მიერ შერჩეული ყველა აქტივობები წარიმართა მიზანმიმართულად გეგმის მიხედვით,რამაც შესაბამისად გამიყვანა დასახული მიზნის მიღწევაზე.
ჩემი ხედვით, პროექტი ყველაზე წარმატებული იყო შემდეგ კომპონენტში,როდესაც მოსწავლეებმა გაითავისეს და გაინაწილეს (თავიანთი შესაძლებლობებიდან გამომდინარე) შესასრულებელ დავალებებზე პასუხისმგებლობა,ჩაერთვნენ აქტიურად და მოტივირებულად.განსაკუთრებული მონდომებით მუშაობდა საინიციატივო ჯგუფი,იგი მთელი პროექტის განმავლობაში აქტიურად თანამშრომლობდა მოსწავლეებთან, აწვდიდა ინფორმაციას, აძლევდა დავალებებს...
პროექტის განხორციელება მეტად სასარგებლო იყო მოსწავლეებისათვის. პროექტმა ხელი შეუწყო მათი შემოქმედებითი და სოციალური უნარების განვითარებას. პროექტის განმავლობაში მონაწილეებში შეიმჩნეოდა პოზიტიური დინამიურობა - სიახლეების მიმღებლობა, თანამშრომლობა და მეგობრობა, ყველამ იცოდა მასზე დაკისრებული ვალდებულება. ასეთი თანამშრომლობა კი ყველასათვის ურთიერთსასარგებლო იყო.
პროექტით დასახული ყველა აქტივობა გეგმის შესაბამისად წარიმართა, შესაბამისად არ მომხდარარომელიმე აქტივობის დამატება ან მოდიფიცირება.
მომავალში მსგავსი პროექტის განხორციელებისას შევეცდები უფრო მეტი ყურადღება დავუთმო მშობელთა ჩართულობას, პროექტის დაგეგმვა განხორციელებაში უფრო მეტი მშობელი ჩავრთო.
მეტი ინფორმაციის სანახავად გადადით მოცემულ ლინკზე/ლინკებზე,
სადაც ჩანს პროექტის დროს განხორციელებული აქტივობების ამსახველი ფოტომასალა:
სოციალური პროექტის გეგმა
პროექტის ხელმძღვანელი: მაკა ირემაშვილი
ლოკაციის ადგილი კოლა: სსიპ მცხეთის
მუნიციპალიტეტის, ძველი ქანდის
საჯარო სკოლა
პროექტის სახელწოდება:
„დავიცვათ გარემო ჩვენ ირგვლივ“
პროექტის მონაწილეები: მე-8;
კლასის მოსწავლეები
პრობლემის ანალიზი:.ყოველ დილით
მოსწავლეები გამოივლიან სოფელს სანამ სკოლაში მოვლენ და ხშირად ხედავენ ქუჩის მიმდებარე
ტერიტორიას საყოფაცხოვრებო ნარჩენებით დანაგვიანებულს ,როგორ გადააქვთ
ნაგავი ძაღლებს კატებს ერთი ადგილიდან მეორეში.ეს გამოწვეულია დაბალი მოქალაქეობრივი
ცნობიერებით . დაბინძურებული
გარემოსადმი გულგრილი დამოკიდებულება იწვევს
ეკოლოგიურ პრობლემებს, ხელს უწყობს ინფექციების დაავადებების გავრცელებას.პროექტის
მიმდინარეობისას ისწავლიან ,როგორ იზრუნონ
გარემოზე დაიცვან ის
დაბინძურებისაგან.
პროექტის
მიზანი: პასუხისმგებლობის და მოქალაქეობრივი ცნობიერების ამაღლება მოსწავლეებსა
და თემში
პროექტის ამოცანები:
1.ეკოლოგიურ საკითხებთან დაკავშირებით ლიტერატურის მოძიება
და მიწოდება ფლაიერების სახით მოსახლეობისათვის,თემში არსებული მდგომარეობის ადგილზე
შესწავლა. ცოდნის,პასუხისმგებლობის გრძნობის,სამოქალაქო ცნობიერების ამაღლება მოსწავლეებსა
და თემში.
2.მიღებული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება.
მისაღწევი შედეგი: იზრუნონ გარემოზე
დაიცვან ის დაბინძურებისაგან,პირადი მაგალითით მოუწოდონ სხვებს იგივე ქმედებისკენ.
პროექტზე მუშაობის ვადები: 14.10.2019
დან 18.10.2019-მდე
ამოცანების განხორციელების საჭირო საქმიანობები:
1.საინიციატივო ჯგუფის შექმნა,ჯგუფი დაკომპლექტდება
მე-8
კლასის მოხალისე მოსწავლეებისაგან;
2.სამოქმედო გეგმის შემუშავება,ფუნქციების გადანაწილება;
3.პროექტის გრძელვადიანი მოკლევადიანი შედეგები;
4.პროექტის მონიტორინგი შეფასება;
პროექტის განხორციელების რისკები საფრთხეები; სკოლის მიმდებარე
ტერიტორია და პროექტის განცორციელების არეალი სატრანსპორტო გზის მომიჯნავეა,ამიტომ
დიდ ყურადღების და სიფრთხილის გამოჩენაა საჭირო,დასუფთავების აქციის ჩატარებისას მოსწავლეები
აუცილებლად უნდა იყვნენ ხელთათმანებით.
სამოქმედო გეგმა:
1.პროექტის ხელმძღვანელი მაწავლებლის დახმარებით ლიტერატურის მოძიება “ნარჩენები და მათგან
გამოწვეული პრობლემები“
2.მშობლებთან ერთად „გარემოს დაბინძურების შედეგებზე
„ ფილმის ჩვენება
3.ფლაერების დამზადება;
4.სკოლის შემოგარენის და სკოლისკენ მიმავალი გზის დასუფთავება;
5.პროექტის განხორციელების
ალბომის შექმნა ფოტოსურათებით;
6.პროექტის ამსახველი მასალების სკოლის ვებგვერდზე განთავსება.
პროექტის მიმდინარეობა და მონიტორინგი
#
|
მონიტორინგის
ინდიკატორი
|
თარიღი
|
საინიციატივო ჯგუფის შექმნალიტერატურის მოძიება
|
შეიქმნა ჯგუფი (19
მოსწავლე) და მოიძიეს ლიტერატურა “ნარჩენები და მათგან გამოწვეული პრობლემები“
|
14.10
|
ლიტერატურის დამუშავება და პრეზენტაციის ჩვენება.
|
მოსწავლეებმა და მშობლებმა ერთად უყურეს პრეზენტაციას გარემოს დაბინძურების
შედეგებზე და ისაუბრეს იგივე პრობლემებზე სოფელში და მისი მოგვარების გზებზე .
|
15.10
|
ფლაერების დამზადება და გავრცელება
|
ფლაერები მომზადდა მშობლების და მოსწავლეების ერთობლივი ძალისხმევით.ფლაერები
მოსწავლეებმა გაავრცელეს სკოლაში თემში,სკოლისკენ მიმავალ გზისპირა ბოძებზე გაიკრა
პლაკატები წარწერით:“ნაგავს ნუ დაყრით,ჩაყარეთ ურნაში“.
|
16.10
|
მოეწყო დასუფთავების აქცია
|
მოსწავლეებმა მშობლებისადამასწავლებლის მეთვალყურეობით ჩაატარესდასუფთავების
აქცია,ხელთათმანებით და ცელოფნის პარკებით მოამარაგა სოფლის გამგეობამ.
|
17.11
|
პროექტის შედეგების განხილვა
|
მოეწყო პრეზენტაცია პროექტის მიმდინარეობაზე და შედეგებზე მშობლებთან
ერთად.გამითქვეს სურვილი დასუფთავების აქციის მეტი სიხშირით მოწყობის და თემის სხვა
წევრების ჩართვის.
|
18.11
|
რეფლექსია
პროექტის
მიმდინარეობის პროცესში მოსწავლეები იყვნენ აქტიური,მოიძეს საჭირო ინფორმაცია (წიგნებიდან,ელექტრონულად)
და ა,შ.ამის შედეგად მოსწავლეები აღიჭურვნენ ახალი ცოდნით,ისწავლეს პრობლემის გადაჭრის
მოგვარების გზები.
მოსწავლეებმა
გაითავისეს საკუთარი და სხვა ადამიანთ ღირებულებები,შესაძლებლობების ფარგლებში იზრუნეს
გარემოს გაუმჯობესებაზე და იგრძნეს,რომ თითოეულ ადამიანს შესწევს ძალა უნარი,წვლილი
შეიტანოს უკეთესი გარემოს შექმნაში,რაც სამოქალაქო ცნობიერების ფორმირების მნიშვნელოვანი
წინაპირობაა,მშობლებსა მოსწავლეებს შორის,მშობლებსა სკოლას შორის ჩამოყალიბდა ახალი
ურთიერთობები,მათ ერთად ითანამშრომლეს ერთი დიდი საერთო პრობლემის გადასაწყვეტად თავიანთი
წვლილის შესატანად.
სოციაური პროექტი
,,შენი ხმა ჩემი მომავალია"
იმიტირებული არჩევნები
მოზარდის ფორმირების პროცესი (ოჯახთან ერთად)
თანმიმდევრულად და მიზანმიმართულად სკოლაშიმიმდინარეობს. მოსწავლე სკოლაში თეორიულად
სწავლობს დემოკრატიის პრინციპებს, პოლიტიკური მმართველობის განხორციელების ფორმებს,
მოქალაქის უფლება-მოვალეობებს...ვფიქრობ, მეტად მნიშვნელოვანი და აუცილებელი საჭიროებააამ
თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება, მაგალითისათვის მოვიყვან სასკოლო სახელმძღვანელოდანთემას
- არჩევნები. მიმაჩნია,რომ პოლიტიკურიც ცობიერება და განათლება, ახალგაზრდობის მომზადება
არჩევნებში მონაწილეობისთვის ქვეყნისათვის პრიორიტეტული საკითხია და აუცილებელი
პირობაა ამ მიმართულებით მოსწავლეები კარგად გაეცნონ საარჩევნო კულტურას, მასთან დაკავშირებულ საკანონმდებლო ბაზას, შეძლონ
საარჩევნო სუბიექტებისა და პარტიების პროგრამებში პრიორიტეტების გამოკვეთა და არჩევნების
დროს გააზრებული გადაწყვეტილების მიღება.
სამწუხაროდ,
აღნიშნული საკითხის საფუძვლიანად შესწავლას ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული
საათები არ იძლევა, ამიტომ გადავწყვიტე ფორმალური და არაფორმალური განათლების გზით
ავამაღლო მოსწავლეებში სამოქალაქო ცნობიერება საარჩევნო კულტურის კუთხით.
ბავშვები მონაწილეობენ სპეციალურად ორგანიზებულ იმიტირებულ
არჩევნებში. ხმის მიცემა ხდება მხოლოდ რამდენიმე შეცვლილი პირობით, მთელი საარჩევნო
კამპანია მიმდინარეობს „ნამდვილ არჩევნებამდე“ 7-9 დღის განმავლობაში .
პროექტი განვახორციელე ძველი ქანდის საჯარო სკოლაში: მე, როგორც ისტორიის
პედაგოგი და და ასევე სკოლის მოსწავლეები:
მოხალისეობის პრინციპით საბაზო და საშუალო საფეხურიდან.
პროექტის მიზნები
მოსწავლეებმა იმიტირებული არჩევნების ჩატარების საფუძველზე გაითავისონ დემოკრატიის მექანიზმები,
კონსტიტუციური უფლებები,შეაფასონ საარჩევნო პარტიებისა და სუბიექტების დაპირებები,
შეძლონ
პროირიტეტების გამოკვეთა და გონივრული არჩევანის
გაკეთება.
საარჩევნო
კომისიის წევრთა როლების გათამაშებისა და მიღებული შედეგების ანალიზის საფუძველზე აიმაღლონ
სააჩევნო კულტურა.
მოსალოდნელი
შედეგები
იმიტირებული არჩევნების ჩატარების შემდეგ
ამაღლდება მოსწავლეთა ცოდნა არჩევნების სამართლებრივი
კულტურის შესახებ, ეცოდინებათ როგორ უნდა შეაფასონ საარჩევნო სუბიექტებისა და პოლიტიკური
პარტიების დაპირებები და გააკეთონ სწორი არჩევანი ბიულეტინის შევსების დროს.
პროექტის
განხორციელება ხელს შუწყობს მოსწავლეების აქტიურ მოქალაქედ ჩამოყალიბების პროცესს.
ნორჩი ამომრჩეველიდან სკოლის დამთავრების შემდეგ ჩვენ გვეყოლებაინფორმირებული, პასუხისმგებლობისმქონე,
შეგნებული მოქალაქე და აქტიური ამომრჩეველი.
დღეს 01.10.2019 წ. დაიწყო სოციალური პროექტის განხორციელება ,,შენი ხმა ჩვენი მომავალია" პირველ შეხვედრაზე მოსწავლეები გაეცნენ პროექტის არს და მიზნებს,შეიქმნა საინიციატივო ჯგუფი და მოხდა დავალებების გადანაწილება.
No comments:
Post a Comment